2 Mayıs 2011 Pazartesi

FIRINDA KAŞARLI MANTAR





Kızlar Konya da hangi restauranta gidersek gidelim bize bu kaşarlı mantarı ikram ettiler.TAKA,
PAŞAZADE,HAVZAN,KULE SİNİ Konyalılar bu restaurantların hepsini muhtemelen duymuştur.Neyse ilkden evde bende yapabilirmiyim diye düşündüm.Çünkü hepsi toprak çanaklarda yapılmıştı.Ama sonra orda burda yiye yiye işi çözdüm ve evde denemeye karar verdim sonuç ise mükemmel.Çok basit,pratik şipşak yapılıp misafirlere sunulacak bir aperatif.Tarife gelince mantarlar güzelce yıkanır sap kısımları koparılır.(onları başka bir yemekte değerlendiriniz.)Boşluklara kaşar parçaları konur ve tereyağı.Benim toprak çanağım yok onun için borcamda denedim ve gayetde güzel oldu yalnız borcamı sıvı yağla birazcık yağladım öyle dizdim mantarları sonra doğru fırına kaşarlar eriyene kadar pişirilir hatta üzeri nar gibi kızarana kadar afiyet olsun anacım...

7 yorum:

  1. Benim de favorimdir bu yemek İlknur hanımcım. Ama naçizane bir önerim var: Önce mantarları sade olarak fırına atıp biraz pişmesini sağlayıp daha sonra peynirli pişirirsek daha güzel oluyor. sevgiler, afiyetler :)

    YanıtlaSil
  2. tavsıyen ıcın cok tesekkur ederım mutlaka denıcem.zıra dedıgım gıbı tamamen goz ızanı ıle yaptıgım ve tahmın yuruttugum ıcın bu sekılde yaptım.restaurantda hep yedıgım ıcın bırınden tarıf alamadım anlacagınız ama gercekten tesekkur ederım tavsıye ıcın..

    YanıtlaSil
  3. hımm güzelmiş. bu arada konya ya birkaç günlüğüne eşimle gezmek istiyoruz . nereleri tavsiye edersin

    YanıtlaSil
  4. ben de denemek istiyorum hemen, methini hep duymuşumdur.

    YanıtlaSil
  5. aa harbiden basitmiş. ben de deneyeyim.

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık çok güzel olmuş canım bunu birde patlıcan salatası ile dene derim çok güzel oluyor(mantarlara fırça ile zeytinyağı sürüp fırında biraz yumuşat çıkarıp içlerine patlıcan salatası doldur kırmızı pulbiberle süsle servis yap canım)

    YanıtlaSil
  7. kızlar kesınlıkle denemenızı onerırım . handecıgım verdıgın tarıf ıcın cok tesekkur ederım.en kısa zmanda denıcem canım

    YanıtlaSil